Інформаційно-аналітичний сайт Збаражчини. Форум прекрасного краю.
Мій профіль
Вітаю:Гость
             
              
     


Це цікаво...
загрузка...


Веб-камери
Театральний майдан
Перехрестя вулиць Руської і Замкової
ТРЦ "Подоляни" - центральний вхід


Ми ВКонтакті
Народний сайт Збаражини


Новини Тернополя


Нові теми:
1 Вишивка і все що з нею пов'язано 1
2 На какие кружки Вы водите своих детей. 2
3 Куди цього літа? 3
4 Десерти 11
5 LevelSun - продаж та встановлення сонячні електростанції 1
6 Detailing Тернопіль Virus - повна хімчистка машини 1
7 Компанія Стіва Джобса придумала новий диво-гаджет 2
8 Американці створили "порт" для подорожей у віртуальний світ 1
9 Операціна система у Вашому смартфоні: 2
10 Вкусно 0


Погода


Статистика
Счетчик PR-CY.Rank


Block title
Переваги зареєстрованих
Ви завжди зможете переглядати форум
Створювати свої теми
Коментувати теми інших
ЩЕ МОЖЛИВОСТІ


Партнери
Футбол Livescore Каталог веб ресурсів Тернопільщини Інформаційно-Аналітичний портал Тернопільщини


Block title


Вітаю Вас, Гость · RSS 23.08.2019, 21:45
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Збараж - форум міста » Хобі » Авто - мото » Головна причина українського бездоріжжя
Головна причина українського бездоріжжя
АдмінДата: Вівторок, 04.06.2013, 20:40 | Повідомлення # 1
Генерал-майор
Группа: 
Повідомлень: 471
Нагороди: 3
Репутація: 220
Статус: Offline
загрузка...
Головна причина українського бездоріжжя

3D по-українськи: дурні, дороги, дерибан

Наприкінці зими асфальт зійшов разом зі снігом. Тернопільські дороги знову перетворилися на напрямки і виглядають, як після війни. Водії маневрують, обминаючи яму за ямою. У вибоїнах автомобілі залишають колеса і ходові. На дороги нарікають вже навіть мертві, адже подекуди важко дістатися до цвинтаря.

Експерти Світового економічного форуму оцінили українські дороги на 2,3 бала із 7, помістивши на 137 сходинку із 144 країн. Загалом в Україні потребують капітального ремонту понад 80% автошляхів і 70% доріг у містах. На Тернопіллі, зокрема, нині потребує ямкового ремонту 21 тисяча метрів квадратних доріг.

Жалюгідний стан доріг не на жарт розлютив автомобілістів. У соціальній мережі Facebook з’явилася група «Я ненавиджу «Укравтодор», яка за кілька днів зібрала понад 4 тис. учасників. Появу цієї спільноти помітив навіть прем’єр-міністр Микола Азаров. «Ненависть – это не созидающее чувство», – філософськи зауважив він.
 
Країні бракує асфальту?

Але будь-чому, навіть недовговічності «єврошляхів», влада знаходить пояснення. Нині з приводу жахливого стану українських доріг є кілька офіційних версій. Одна з них належить сину глави держави, на думку якого в усьому винен суворий український клімат, який раптово змінився і став таким, як у Сибіру. «Дороги, як-то кажуть, зійшли разом зі снігом, – на правах першого віце-президента Федерації автомобілістів України пояснив ситуацію Віктор Янукович-молодший. – На жаль, Україна перебуває в доволі жорстких кліматичних умовах, у різко континентальному кліматі…» Микола Азаров, крім «сибірських морозів», за традицією згадав ще й клятих «папєрєдніков», які «не зробили і 1/10 того, що зроблено за останні три роки».

Однак за словами тернопільського підприємця Василя Гірняка, який часто їздить у справах з Тернополя в Бобруйськ (Білорусь), в сусідній країні, розташованій північніше України в більш вологому кліматі, зима цьогоріч була ще більш холодною. Але, за його словами, різниця в якості доріг між Україною та Білоруссю приголомшлива. «По Білорусі авто їде швидко і без проблем, але щойно перетинає український кордон, починається «мінне поле», – ділиться пережитим підприємець.

А тим часом чиновники всіх рангів зізнались: покращення очікувати не варто. Для цього бракує не лише грошей (Тернополю на наведення ладу з дорогами загалом потрібно 600 мільйонів гривень. І це лише для забезпечення нормальних умов для руху транспорту. На капітальний же ремонт усіх доріг міста, аби вони відповідали сучасним нормам навантаження на вісь авто, а також інтенсивності руху, яка зросла у 10 разів з часів побудови більшості міських вулиць, потрібно 1,5 мільярда гривень), а й… асфальту. Зараз працюють 23 асфальтові заводи, розповів нещодавно міністр інфраструктури, однак для проведення поточного (!) ремонту їх потрібно втричі більше. А де їх взяти?
 

Країні бракує грошей?

Головна причина українського бездоріжжя – це аж ніяк не відсутність грошей на поточний ремонт чи зношеність старих доріг, а корупція. За словами експертів, в Україні поширені два основні види фінансових зловживань, які перетворюють автошляхи на засіб для сталого заробітку чиновників, що часто становить 50-70% вартості робіт. Перший – фіктивне будівництво чи ремонт, коли гроші отримують за роботи, які були оформлені лише на папері (завищення кількості будівельних матеріалів, техніки, палива тощо). Другий – завищення вартості матеріалів. Виконавець закуповує неякісні будівельні матеріали за цінами, більшими від ринкових. Різниця розподіляється між учасниками корупційної оборудки. Оцінювачі кажуть, що під час будівництва та ремонту доріг дозволене відхилення, яке не вважають порушенням, – 20% розбіжності з ринковими цінами.

При цьому представники будівельних компаній розповідають, що «вартість входження» в той чи інший проект із будівництва чи ремонту дороги може сягати 50% вартості робіт у вигляді хабара. Фірми-виконавці компенсують «відкати» за рахунок завищених цін на будівельні матеріали, погоджених із відповідними людьми, виконання фіктивних робіт тощо. Наявні ж ГОСТи і вимоги дають змогу маніпулювати якістю, зокрема знижувати її «за домовленістю сторін».

Реальну вартість зведення 1 км дороги в Україні, здається, достеменно не знає ніхто. «Укравтодор» і Міністерство інфраструктури неодноразово називали ціну в $5 млн за кілометр чотирисмугової дороги. Оперуючи такими цифрами, чиновники зазвичай переконують: у світі дороги коштують ще більше.

Але навіть якщо брати це за чисту монету, і зважити, що в країнах Заходу чималу частину суми становить оплата праці людей, все одно будівництво чотирисмугової Route 228 в американському штаті Вірджинія коштувало минулого року $3,66 млн/км, а нова шведська Road 40 Dallebo-Hester обійшлася в $2,35 млн/км. Вкотре повторимося: при ДУЖЕ високій оплаті праці ремонтників.

В цьому контексті потрібно зважити на ще одну деталь: на ремонт доріг «Укравтодор» витрачає всього лише 2 млрд грн на рік, у той час, як загальна сума дорожнього акцизу, закладеного у вартість бензину становить майже 20 млрд гривень на рік (українці платять 1,57 грн за літр 95 бензину). На що йде решта коштів – невідомо.

Хоча ні. Відомо. Торік «Укравтодор» замовив державним інститутам 94 наукові розробки, нібито спрямовані на покращення доріг України, – на загальну суму 25 (!) мільйонів гривень. Про це повідомляє «Вісник державних закупівель». З цієї суми Державному підприємству «Державний науково-технічний центр інспекції якості та сертифікації дорожньої продукції «Дор’якість» за 2,28 млн грн замовлено розробку рекомендацій щодо оптимізації заходів з сезонного утримання доріг та підвищення якості їх виконання. Цій же установі замовлено на 2,61 млн грн «дослідження факторів впливу якості виконання робіт на довговічність та надійність конструкцій дорожнього покриття» тощо. Тож чи дивно, що за останні два місяці прокурори за результатами перевірок внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про вчинення 123 (!) кримінальних правопорушень, пов’язаних з розтратами в системі «Укравтодору»?

Однак переплачують в Україні не лише за саме будівництво доріг та «відмиті» під час нього гроші. Тоді як європейські й американські дороги не потребують щорічного відновлення ледь не з нуля, в Україні щорічний ремонт – звична річ.
 
Країні бракує мізків!

Не дай, Боже, дороги у нас стануть кращими, адже тоді припиниться заробіток тих, хто отримує «відкати», і тих, хто наживається на цих ремонтах. Тому ремонт доріг – це не лише зайва можливість нагріти на цьому руки, а й постійна робота для «своїх» підрядників. Будівельникам невигідно будувати дорогу, яка не потребуватиме ремонту вже найближчим часом, адже тоді вони не отримають замовлення.

Саме тому практика свідомого «недобудівництва» у нас доволі поширена. Як свідчать експерти, сучасну геосинтетику під час будівництва шляхів нерідко кладуть лише для видимості – обабіч дороги. Так уже за три-чотири роки дорогу можна будувати знов, хоча при дотриманні технології вона мала б служити до 15 років.

На Заході інші технології ремонту доріг. За словами тернопільських далекобійників, які постійно галопують по Європах, за кордоном ремонтують дороги уночі при потужному освітленні і за допомогою сучасної техніки. Там не «ліплять», як у нас, а вирізають на асфальті величезний квадрат і заливають однією речовиною, потім другою, третьою. А у нас які «технології»? Приїжджає у мороз чи дощ «КамАЗ» зі щебнем, вуйко Зенько кидає його шуфлею в яму, а цьоця Ганя ногами затоптує…

Ніхто в нас не соромиться казати й про використання застарілих матеріалів. Екс-міністр інфраструктури Борис Колесніков неодноразово скаржився на погану якість матеріалів, що не відповідають світовим стандартам, зокрема на поганий вітчизняний бітум. Але в той самий час заступник голови «Автодору» Євген Прусенко зізнався, що за вартістю бітуму ми вже майже зрівнялися з Європою.

Тож чи дивно, що в країні, де ціна неякісного бітуму відповідає ціні якісних європейських матеріалів, грошей (читайте – мізків) бракуватиме завжди?
 
Хороший асфальт на дорозі не валяється

Аварійний ямковий ремонт у Тернополі розпочався давно. Але на нього, за словами посадовців, не вистачає ще й ремонтних бригад. Щоправда, розшукати одну з них нам все ж таки вдалося.

Минулого тижня на вулиці Володимира Великого юрбилося 6 працівників у помаранчевих жилетах. Всі вони зібрались тут, щоби обкопати яму довкола каналізаційного люка розміром метр на метр. У розмові зізналися: «Як платять – так і працюємо». Зарплату дорожнім робітникам нерідко затримують на кілька місяців. Однак вони все одно виходять працювати, але при цьому чоловіки не бачать сенсу у власній роботі. «За три-чотири тижні тут буде нова яма», – констатували ремонтники.

Такий стан доріг вражає іноземців, які приїжджають до нашого міста. Торік до Тернополя завітав англієць на дорогому автомобілі і ледь не розбив його. Одного дня іноземець добряче гепнувся на ямі на вулиці Чалдаєва, а наступного дня знову втрапив у неї. «Ти що, забув, що тут яма?» – здивувався його тернопільський товариш. «Я думав, що за ніч зробили…» – «Жартуєш, цій ямі уже десять років».

За тиждень до великодніх свят моєму знайомому довелося везти дорогою Львів-Тернопіль українку, яка майже двадцять років прожила в Німеччині. «Як так можна жити? У вас що, ніхто не відповідає за дороги?», – обурено запитала вона, вражена співіснуванням сучасного терміналу львівського аеропорту зі шляхами періоду «після війни». «Та ні, – відповів знайомий, – відповідальних у нас – маса, просто відповідальності – нуль».

Загалом траса Львів-Тернопіль – це не дорога, це полігон для тест-драйву позашляховиків, спеціально обладнаних для ралі. Полігон, на який чомусь випадково занесло легкові авто, пасажирські автобуси і фури.

Над шляхом, як у старовинних українських піснях, хмара куряви від автомобілів, що намагаються об’їхати ями узбіччям. Якщо хтось раптом на цьому ж узбіччі зупиниться (мало які у людей потреби), бідолаху клянуть останніми словами, бо він же, не повірите, проїхати заважає. І це на узбіччі!

В потоці машин – цілковитий хаос. Всі рухаються у напрямку Львова чи Тернополя у три-чотири ряди, ледь уникаючи зіткнення із зустрічним транспортом. Своя смуга – не своя, на такі дрібниці уже мало хто зважає, бо ж ходову ремонтувати дорого.

Не краща ситуація і навколо обласного центру – сьогодні лише лінивий водій не згадує тернопільську об’їзну, дивлячись на яку, так і хочеться сказати, що хороший асфальт на дорозі не валяється.

Свого часу, в 1992 році, міська влада Тернополя, добре не подумавши, взяла собі баласт у вигляді 12,5 км об’їзної дороги. Мало того, що в самому місті з ремонтом доріг завжди були проблеми (у Тернополі – 209 км доріг. Капітальний ремонт 1 км асфальтобетонного покриття з одночасним створенням системи водовідведення та заміни комунікацій, за словами чиновників міськради, коштує щонайменше 7 млн грн), то відтепер ще й на об’їзну кожного року доводиться виділяти кошти. До речі, як вихід з ситуації, депутати міської ради нинішньої каденції ініціюють зворотну передачу об’їзної, тепер вже з комунальної власності у державну, мотивуючи це тим, що державній казні легше знайти потрібні мільйони для ремонту дороги загального користування. Але дивлячись на теперішній стан державних доріг, можемо сміливо констатувати: найближчі покоління навряд чи дочекаються капітального ремонту тернопільської об’їзної. Як і решти доріг у цій цивілізованій європейській країні.



"Збараж Forum" ВКонтакті - приєднуйтесь !!!
 
                              Поділіться з друзями в соц. мережах -
Збараж - форум міста » Хобі » Авто - мото » Головна причина українського бездоріжжя
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Статистика Форуму Zbarazh-Forum.at.ua
Останні теми Популярні теми Активні учасники Нові учасники
Вишивка і вс... Коментарів[ 1 ]
На какие кру... Коментарів[ 2 ]
Куди цього л... Коментарів[ 3 ]
Десерти Коментарів[ 11 ]
LevelSun - п... Коментарів[ 1 ]
Анекдоти ✔ Коментарів[ 70 ]
Фотоприколи ... Коментарів[ 43 ]
Кліпи онлайн... Коментарів[ 17 ]
Десерти Коментарів[ 11 ]
Комедії Коментарів[ 8 ]
Admin Постів [ 825 ]
Адмін Постів [ 471 ]
Настя Постів [ 39 ]
InstaLviv Постів [ 38 ]
abkoziy Постів [ 18 ]
OlegДата [ 14.08.2019 ]
lindushkaДата [ 13.08.2019 ]
abraskaДата [ 15.06.2019 ]
ilonatimohaДата [ 22.04.2019 ]
linklinkerlinksДата [ 22.04.2019 ]

Хостинг від uCoz